Esport a gaming marketing
Prezenční bakalářské profesní studium
Program Esport a gaming marketing
Hraní her aneb gamingový segment je fenomén, který zásadně ovlivňuje konzumní chování současných generacích. Až tak, že Netflix vidí většího konkurenta ve Fortnite než třeba v jiných streamingových platformách.
Ke gamingu se logicky pojí esport, další silný průmysl, který je například v asijských zemích už mnohdy populárnější než tradiční sport. Vývoj nezastavíme, tudíž pokud se chceš etablovat v marketingu, tak není nic lepšího než se zaměřit na novou rostoucí subkulturu, která bude velmi hlasitě mluvit do businessu a celkového přístupu komunikace značek.
Esport a gaming marketing ti nabídne vhled do třech světů. Jeden, který bude mapovat činnosti subjektů z esportu a gamingu (týmy, organizace, mediální domy, content houses, content creators), druhý, který ti ukáže činnosti marketingových agentur či jednotlivých značek, které se zaměřují na komunikaci v gamingu. Ten poslední svět se týká koncového uživatele, tedy svět Gen Z a nastupující Generace Alpha.
Tak či tak, vše bude provázáno principy tradičního marketingu, zejména digitálního, takže tvoje nabyté vědomosti budeš moci uplatnit potenciálně i v jiných oborech.
Díky zaměření Esport a gaming marketing se zdokonalíš v následujících aspektech:
- pochopíš konzumní chování Gen Z a Gen Alpha (jak komunikovat na současnou a nastupující cílovku)
- naučíš se používat koordinační/komunikační platformy, které budeš každý den v práci potřebovat
- budeš se skvěle orientovat ve světě sociálních platforem, porozumíš jejich rozdílnostem a způsobu využití
- zjistíš, jak funguje content plan, jak ho sestavit, jakou dynamiku mají mít jednotlivé příspěvky
- pochopíš podle jakých metrik a aspektů se vytváří brand/tým/organizace
- zjistíš, jak v esportu a tradičních sportech funguje branding a jeho ekonomika
- prohloubíš si dovednosti v prezentování, ukážeme ti jak zaujmout klienta a správně nacenit marketingové plnění
- práce s budgetem, navnímání ekonomické stránky gamingu a esportu, pochopení finančních modelů
Specializované předměty
- Svět Generace Z a Generace Alpha
- Esport brand building/positioning
- Gaming content plan & campaigns
- Esportová a gamingová ekonomika a průmysl
Uplatnění absolventů
- digital marketing manager
- social media specialist
- content manager
- brand manager
- marketing project manager
- digital account manager
- digital strategist
Požadavky bakalářského studijního zaměření
Podmínkou pro přijetí ke studiu je ukončené úplné střední nebo úplné střední odborné vzdělání (maturitní zkouška) a úspěšné absolvování přijímacího pohovoru, který formou dialogu zjišťuje motivaci uchazeče.